Lipogems terapia

GYÓGYULJON SAJÁT SEJTJEI EREJÉVEL!

Lipogems terápia

A Lipogems eljárást Dr. Carlo Tremolada, a jól ismert olasz szájsebészeti /plasztikai sebész fedezte fel. Eredetileg szépészeti célokra fejlesztette ki a készüléket a doktor, idővel azonban rájött, hogy a zsírátültetéssel járó zúzódások csökkentek, a feldolgozott zsírszövet pedig regeneratív hatás gyakorolt a kezelt területre. Így hamar világossá vált, hogy egyéb gyógyászati területeken is hasznosítható a módszer.

Ezt az észrevételét később megvitatta a University of Miami, Pasteur Institute, UCLA kutatóival is, majd visszajelzéseik alapján tovább finomította az eszközt, végül minősítést kapott az alábbi szervezetektől is: CE (Európa), TGA (Ausztrália), FDA 510 (k) (USA).

A Lipogems regeneratív hatása az ízületek degeneratív és gyulladásos betegségeinél és az izomrendszeri betegségeknél bizonyítottak. A kezelés a legtöbb esetben testünk nagyízületein, tehát vállon, csípőn, térden és bokán kerül alkalmazásra. Az eddigi eredmények kimagasló javulást mutatnak a tünetek enyhülésében, a fájdalom csökkenésében, és ennek következtében akár a protézis beültetés is elkerülhető, vagy időben több évre eltolható.

A 2010-ben szabadalmaztatott eljárás keresztezi a plasztikai beavatkozást a regeneratív orvoslással. Ez a könnyen kezelhető rendszer arra lett kifejlesztve, hogy a zsírszöveteket kinyerjék, akár 20 perc alatt feldolgozzák és ugyanazon sebészi eljáráson belül vissza is ültessék a kezelésre szoruló területbe.

Az innovatív technológia eredménye, a hajszálerekben gazdag Lipogems. Az eljárás során a kapillárisokban található periciták perivaszkuláris sejtjei szabadulnak fel, melyek őssejtekké alakulnak.

A Lipogems gyulladásgátló és antibakteriális tulajdonsága miatt a gyógyulás folyamata felgyorsul. A Lipogems minimálisan modifikált mikrofregmentált zsírszövetből áll, amely fokozza a környező szövetek természetes regeneratív tulajdonságait. Egyes esetekben akár teljes gyógyultságot is elérhetünk. Klinikai felhasználása az esztétikai kezeléseknél, az ortopédiai és általános sebészetben, sebkezelésben is ígéretes eredményeket mutat. Eddig sikeresen világszerte már több mint 30 000 esetben alkalmazták az eljárást.

Az átmosott zsírszövet tisztítása során kinyert őssejtek a szervezetbe beültetve elvben bármilyen, a környező sejtekhez hasonló sejtté átalakulhatnak, például porc, csont, ín, ínszalag, izom.

Egy vékony tűvel vesszük le a szükséges mennyiségű zsírszövetet a pácienstől, melyből a gyors (20 perc) átalakítás során milliónyi őssejt állítható elő, amit a regenerációs terápiákhoz használunk fel. Elmondható, hogy 1000 zsírsejtből 1 tartalmaz őssejtet, míg a csontvelőnél 100 000 csontvelő-sejt tartalmaz 1 őssejtet. Az eljárás gyors és minimális beavatkozással jár. Enzimek és más adalékanyagok, valamint időigényes laboratóriumi procedúrák nélkül zajlik a folyamat. Elég mindössze helyi vagy intravénás érzéstelenítést alkalmazni, nem szükséges altatni. A kórházban tartózkodás ideje így pár órára lecsökken.

Előnyök:

• Saját, feldolgozott zsírszövet-átültetés, emiatt nincs kilökődési kockázat.
  • Helyi érzéstelenítés is elegendő, a kezelés után a páciens pár órán belül ha­zamehet.
  • Csak ritka és kis mértékben léphet fel duzzanat és véraláfutás.
  • Hosszantartó hatás, ami akár ismételhető is.
  • Egyetlen esetben sem tapasztaltak gyulladást az elvégzett beavatkozásokat követően.

Lipogems alkalmazására ajánlott területek

• Csont-és porcszövet rekonstrukció (porckopás, ízületi meszesedés): térd, csípő, váll, boka, csukló
  • Ízületek és inak degeneratív elváltozásai
  • Enthesopathies (azaz teniszkönyök, golfkönyök és patellacsúcs szindróma)