Teniszkönyök

KRÓNIKUS KÖNYÖKFÁJDALOM ENYHÍTÉSE

Teniszkönyök kezelése

A teniszkönyök igen gyakori mozgásszervi megbetegedés, ami nevével ellentétben nem csak teniszezőknél alakulhat ki.

Oka: a könyök oldalsó részén tapadó csukló feszítő izmok krónikus túlterhelése miatti gyulladásos folyamat (fizikai munka, túlterhelés, sérülés utáni állapotok, anyagcsere betegségek, egyes munkahelyi típusok: irodai munka, számítógép használata)

Tünetei: a könyök oldalsó részének fájdalma, akár nyomásra, de nem ritkán spontán, minimális mozgásra is jelentkeznek, a panaszok csukló feszítésére fokozódnak, néha súlyos mozgáskorlátozottságot okozva jelentősen megnehezítik a mindennapi életet. Néhány esetben a könyök belső oldalán jelentkeznek a panaszok, ilyenkor „golf-könyökről” beszélünk.

Kezelési lehetőségek: több lépcsős, beteggel egyeztetve.

• NSAID tartalmú krémmel bedörzsölés valamint tabletta szedése
  • Gyógytorna, fizikoterápia
  • Átmeneti rögzítés
  • Helyi szteroid tartalmú injekció (gyors javulást hozhat, hátránya: a környező területek sorvadása)
  • MD orvosi kollagén kezelés: kollagén tartalmú injekcióval a fájdalmas területet infiltráljuk, mely megerősíti a szöveteket, csökkenti a gyulladást, csillapítja a fájdalmat. A kezelés 6 alkalomból áll, hetente 1 injekciót adunk be
  • Műtét: konzervatív kezelés eredménytelensége esetén alkalmazzuk. Számos műtéti kezelés ismert: a fájdalmas izomtapadás leválasztása, ínhosszabbítás, denerváció, stb., mindig a beteggel egyeztetve.